جزئیات مقاله

2022-06-29-12-37-13-4367-1.png

اشتباهات تبلیغاتی در کسب و کار ها

نداشتن طرح جامع برای کسب و کار یا بازاریابی

نداشتن طرحی جامع برای کسب و کار یا بازاریابی یکی از اشتباهات شرکت های کوچک است. اگر درکی از مدل ارائه شده تبلیغات به بازار ندارید چگونه می خواهید آن را به بازار عرضه نمایید؟

نوشتن طرح روی کاغذ نه تنها باعث رسیدن ذهن به ایده های جالب و حل مشکلات می شود بلکه ذهن را برای روبرو شدن با چگونگی پیشبرد کار آشنا می سازد.

اما تنها نوشتن طرح کار تبلیغاتی روی کاغذ کافی نیست چند روزی بدون هیچ استرس به دور از شلوغی روی طرح خود فکر کنید و درباره آن تحقیق نماید.

موانع بالقوه تبلیغات کارتان چیست؟ برای رسیدن به هدف از چه نقاطی استفاده می کنید؟ انتظار دارید در ابتدای راه چند درصد سود کسب کنید؟ برای جذب سرمایه گذاران چه ایده هایی دارید؟ برای کارآفرین بودن تک تک نکاتی که به ذهن تان می رسد مهم هستند و در رسیدن به موفقیت اهمیت دارد.

طراحی نامناسب

طراحی تبلیغات باید به گونه ای باشند که کاربر را مجذوب خود کنند و وی را به خواندن متن تبلیغاتی ترغیب نماید.

هزینه نکردن برای طراحی تبلیغات از جمله اشتباهات تبلیغات اینترنتی محسوب می شود. در صورتی که تبلیغات طراحی مناسبی نداشته باشد امیدی به دنبال کردن آن از سوی کاربران اینترنتی نباید داشته باشید.

نکته دیگری که در طراحی تبلیغات مهم است این است که طراحی باید هم از کیفیت بالایی برخوردار باشد و هم حجم پایینی داشته باشد تا لود آن برای کاربر مشکلی ایجاد نکند. همچنین نباید از محتوای تبلیغات غافل شد.

در بسیاری از تبلیغات شاهد هستیم از انیمیشن ها و اشکال بسیار زیبایی استفاده شده اما توضیحات خوبی در مورد کالای مورد تبلیغ ارائه نشده است و کاربران متوجه نخواهند شد با کلیک بر روی چنین تبلیغاتی به چه چیزی قرار است برسند!


عدم خلاقیت در تبلیغات

برخی از شرکت ها و برند ها با ارائه تبلیغات تکراری شاهد کاهش مشتریان و طرفداران خود هستند. استفاده از تبلیغات جدید و خلاقیت در طراحی تبلیغات جدید موجب بازدهی مناسب تبلیغات خواهد شد و استفاده از تبلیغاتی که قدیمی و تکراری هستند و یا خلاقیتی در طراحی ندارند یکی از اشتباهات تبلیغات اینترنتی محسوب می شوند.

در واقع نباید انتظار داشت کاربران تبلیغات تکراری را مورد بازدید قرار دهند. اگر اصرار دارید در تبلیغات خود تغییری ایجاد نکنید اقلا بهتر است دلیلی برای کلیک دوباره کاربران فراهم کنید. مثلا خدمتی جدید ارائه دهید تا کاربران ترغیب شوند تبلیغات شما را دنبال کنند.

تبلیغات در محل نامرتبط

از دیگر اشتباهات تبلیغات اینترنتی می توان به تبلیغات در سایت هایی اشاره کرد که محتوای آن ربطی به موضوع تبلیغات ندارند. در واقع این مورد هم به هدفمند نبودن تبلیغات بر می گردد. فرض کنید در یک سایت دانلود بازی کامپیوتری تبلیغی برای یک مزون عروس قرار گرفته باشد!! مسلماً کاربرانی که به چنین سایتی مراجعه می کنند هیچ علاقه ای به باز کردن تبلیغات مزون عروس نخواهند داشت.

اشتباهات تبلیغاتی شرکت ها را در دام چه مشکلاتی گرفتار می کند؟ برخی مشکلات تبلیغاتی نابودی کسب و کار و زندگی را منجر می شوند اما اشتباهات تبلیغاتی از کمبود چه مواردی حاصل می شوند؟

Tom Cruise

دیدگاه ها:

ارسال پیام

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
فیلدهای الزامی مشخص شده اند. *